Megújulásunk támogatója:  

Vasútállomás

azonosító:
+01115
szélesség (lat):
N 47° 15,530'
hosszúság (lon):
E 16° 55,739'
védettség:
Helyi védelem
megye:
Vas
helység:
helyrajzi szám:
509/29
rendelet:
16/2005
adatlapot készítette:
adatfelvétel időpontja:
2010-06-01 14:49:50

Állapotjelentések

2010.06.09 13:37 QnJ állapot: 4 - koordináta: N 47° 15,530' E 16° 55,739' - pont: 2

Az állomásépület jó állapotban van, a csomagárú raktár már felújítást igényelne.
" Az állomás a település észak-nyugati szélén helyezkedik el. Nyolcvágányos, az átmenő fővágány
a III. A biztosítóberendezés fényjelzős, a kitérők motoros állításúak. Forgalmi szolgálat, váróterem és
menetjegykiadás van. A II. és a III. vágány között emelt szintű, részben aszfaltozott, illetve térkővel
burkolt peron van. Megközelítése a vágányokon átjárva lehetséges. A homokkő felvételi épületet
a Magyar Nyugati Vasút építette 1871-ben. Gyakorlatilag változatlanul vészelte át az elmúlt közel
másfél évszázadot. Mindössze az utcafronthoz toldottak egy kisebb részt, ami a mellékhelyiségeket
foglalja magában. Az állomás 1913-ban csomóponti szerepet kapott, amikor megépült
a Kőszeg-Répcevis-Sárvár-Zalabér-Zalaszentgyörgy helyiérdekű vasútvonal
(Felsőlászló-Bük: 1913.11.09. (27,81km), Bük-Sárvár: 1913.09.28. (28,53km) és
Bajti-elágazás-Zalabér: 1913.11.09. (37,35km).)
Ezt a vonalat, hasonlóan az országban több más vonalhoz, az 1970-es években
több részletben megszüntették. Egyedül a 8km-es Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót
szakasz maradt meg, illetve Balatonszentgyörgy és Sármellék között a vágányok.
Ettől kezdve Sárvár ismét átmenő állomás.
A Sárvár-Répcevis szakaszon a forgalmat 1974. május 29-én szüntették meg. A vonal maradékából
az IKR Bábolna telephelyére menő iparvágányt képeztek.
A Sárvár-(Bajti elágazás)-Zalabér-Batyk szakaszt 1975. május 31-én zárták be.
A cukorgyárba vezető iparvágányt, a gyár 1998-as bezárását követően 2006-ban majdnem teljes egészében felszedték. A megmaradt részt kihúzóvágányként használják.
Az állomáson a felvételi épületen kívül egy raktárat oldal- és homlokrakodóval, vágányhídmérleget, vízházat, kazánházat, a biztosítóberendezés épületét, szolgálati lakást, a VII. számú Főpályamesteri Szakasz épületeit és egy őrházat is találunk. A gőzvontatású időkben volt egy kisebb, háromállásos fűtőház is. A felvételi épületben van a Vasi Volán helyi irodája az egykori váróteremben. Közvetlenül az épület előtt állnak meg a helyi járatú autóbuszok, s szemben az út túloldaláról indulnak a távolsági járatok a környező településekre.
Pár lépésnyire postahivatalt is találunk. A felvételi épületben üzemel egy étterem is melegkonyhával.
A MÁV Cargo Zrt. is tart fenn itt irodát. A vízházat egy állatorvosi rendelő, a betonburkolatú rakodóterületet a MÉH vállalat bérli. A kezdőponti oldalon egy felüljárón vezet át az út (Deák Ferenc utca), míg a végponti oldalon fél- és fénysorompóval biztosított átjáró van (Ipartelep utca). A végponti váltókörzet felett gyalogos felüljárón lehet átjutni az állomás túloldalára. A személyforgalom jelentős, különösen üdülőszezonban élénk, hisz a város messze földön híres gyógyvizéről. Árufeladás is van. A MÉH Vállalat ócskavasat, illetve az erdészet fát ad fel rendszeresen. Az IKR Bábolna is szállíttat alkalmanként műtrágyát. Hetente háromszor van kiszolgálómenet. A Barnevál (baromfifeldolgozó) telephelyére is iparvágány vezet, de onnan az áru ma már közúton jut el rendeltetési helyére. Valaha még Svájcba is fuvaroztattak innen vasúton. A VI., VII. és a VIII. vágányon a MÁV Cargo Zrt. üres teherkocsijait tárolják hosszabb ideje.
(szöveg Sándor Antal 2009. szeptember)"
forrás: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=srva

Új jelentés készítéséhez be kell jelentkezni.

Közeli objektumok

Sírkápolna (0.586 km)
Lakóház (0.659 km)
Lakóház (0.661 km)
Zárda (0.663 km)
Lakóház (0.674 km)
Lakóház (0.699 km)